پارک ملت مشهد دارنده بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه
نوشته شده توسط : gheirati

پارک ملت مشهد از قدیمی ترین پارک های این شهر است. این پارک از بزرگترین مجموعه پارک های ایران با مساحت 720 هزار متر مربع است. بوستان ملت در سال 1343 در زمان محمدرضا پهلوی ساخته در محدوده وکیل آباد امروزی ساخته شد. این فضای سبز بزرگ دارای وسایل ورزشی و شهربازی است.

پارک ملت مشهد دارنده بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه

اگر با تور مشهد سفر کرده اید حتما به دیدن این پارک بسیار زیبا بروید و از سرسبزی و مناظر آن لذت ببرید. در اصل ایده پارک ملت مشهد را دو مهندس انگلیسی شروع کردند و پس از مدتی مهندسان ایرانی ادامه آن را بر عهده گرفتند.

با بخش های مختلف پارک ملت مشهد آشنا شوید

با بخش های مختلف پارک ملت مشهد آشنا شوید

در بخش شرق این پارک دریاچه ای قرار دارد که زیبایی دو چندانی را به این پارک بخشیده است.

 در قسمت غربی شاهد زمین های ورزشی خواهید بود. زمین هایی مثل زمین چمن فوتبال، بسکتبال، والیبال،  تنیس، اسکی و ... همچنین در این بخش بزرگترین استخر روباز شهر را می بینید که ظرفیتی 400 نفره دارد. همچنین قسمتی سرپوشیده برای ورزش بانوان به نام بوستان رز درنظر گرفته شده است.

بخش مرکزی که تا شرق پارک ملت مشهد را دربر دارد شهربازی پارک است. شهربازی که اولین شهربازی مشهد شد و در سال 1351 به وجود آمد. چرخ و فلک عظیمی با قطر 80 متر در این بخش وجود دارد که بعنوان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته شده است. این چرخ و فلک ظرفیت 450 نفر را دارد و تا ارتفاع 80 متر بالا می برد. جالب است بدانید چرخ و فلک بوستان ملت بعد از لندن و توکیو سومین چرخ و فلک بزرگ دنیا است.

وسایل بازی موجود در بوستان ملت

پارک ملت مشهد اولین پارکی ست که دارای استانداردهای شهربازی در کشور است. وسایل بازی این مجموعه به سه دسته تقسیم شده که برای هر قشر و سنی و هر علاقه ای مناسب باشد.

وسایل بازی موجود در بوستان ملت

بازی های هیجانی

همانطور که از اسمش پیداست این بازی ها بسیار هیجان انگیزاند و مناسب هر سن و شرایط فردی نمی باشد. بازی هایی از قبیل: ترن هوایی، آکروجت فضایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سورتمه، سالتو، حریم وحشت، پرواز در آسمان، اسکیت بورد، فایربال، کشتی دوقلو، صندلی فضایی و گردباد.

بازی های خانوادگی

اگر به صورت خانوادگی با تور مشهد سفر کرده اید. و می خواهید در پارک ملت مشهد به تفریحات خانوادگی بپردازید، می توانید در بازی های خانوادگی خاطرات به یاد ماندنی را برای خانواده خود ثبت کنید. بازی هایی مثل: کشتی دوقلو، قطار خانواده، چرخ و فلک، جامپینگ، هلی کوپتر و شاتل بس.

بازی های کودکان

همچنین بازی هایی برای کودکان در پارک ملت مشهد در نظر گرفته شده است. رعایت استانداردها و ویژگی های مخصوص به این وسایل برای کودکان در نظر گرفته شده است. این بازی ها نظیر: ماشین برقی، تاب کودک، آفتاب و مهتاب، قطار کودک و دنیای حیوانات است.

رزرو هتل نزدیک پارک ملت

اگر به فکر رزرو هتل مشهد در نزدیکی پارک ملت این شهر هستید ما شما را برای رزرو هتل راهنمایی خواهیم کرد. از هتل های نزدیک به پارک ملت مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: رزرو هتل های مشهد , هتل های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , تور مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: